Ozonoterapia

Co to jest ozonoterapia?

Podczas zabiegu ozonoterapii eliminujemy organizmy niższe ( bakterie, wirusy i grzyby ) uszkadzając ich membranę komórkową. Nie jest to zasługą Ozonu, jak mogłaby wskazywać nazwa zabiegu, a tlenu atomowego ( im status nescendi ). Powstaje on podczas powstawania i rozpadu Ozonu. Tlen atomowy reagując z wodorem, niszczy podwójne wiązania węglowe, uszkadzając trwale membranę komórkową organizmów niższych, rozlania się cytoplazmy i ich obumarcie
Nowoczesne urządzenia pracujące w systemie zamkniętym, dają możliwość dezynfekcji w specjalnych szynach jednocześnie dziąseł, kieszonek dziąsłowych i zębów szczęki oraz żuchwy. Daje to perspektywę na leczenie chorób tkanki miękkiej bez konieczności stosowania środków farmakologicznych i skuteczną profilaktykę oraz bezbolesne leczenie próchnicy tak ważne szczególnie dla dzieci.
Zbadanie przez naukowców procesów zachodzących podczas zabiegu ozonoterapii dało impuls producentom do opracowania nowych, prostszych w obsłudze, bardziej efektywnych i skutecznych urządzeń. Powstały generatory pracujące w tzw systemie otwarty. W polu magnetycznym sond aplikacyjnych powstają w pełni kontrolowane mikrowyładowania umożliwiające rozczepienie tlenu cząsteczkowego O2 na wysoko reaktywny tlen atomowy. Eliminuje to konieczność stosowania specjalnych osłon, jak w systemie zamkniętym i czyni dostępnym każde pole zabiegowe. Ma to szczególne znaczenie między innymi w stomatologii, gdzie pola zabiegowe są trudno dostępne (kieszonki dziąsłowe, kanały korzeniowe, przetoki, zębodoły, itp.).

DZIAŁANIE PRZECIWBÓLOWE

Pole magnetyczne pozwala głeboko penetrować tkankę pacjenta umożliwiając wnikanie cząsteczek tlenu atomowego w obręb zakończenia nerwów. Reakcje tam zachodzące powodują podniesienie progu bólowego. Pacjent bezpośrednio po zabiegu odczuwa ulgę i może ograniczyć przyjmowanie leków przeciwbólowych, dotyczy to zarówno leczonej zmiany (afty, opryszczka, suchy zębodół, itp.) jak i bólu pozabiegowego (ekstrakcja, implantacja, chirurgia,...).

Naturalna koagulacja

Współdziałanie pola magnetycznego i tlenu atomowego w bezpośrednim kontakcie z krwią aktywuje naturalną koagulacje. Ekstrakcja zęba stanowi spory procent wszystkich procedur wykonywanych w gabinecie stomatologicznym. Pacjenci negatywnie odbierają ten zabieg i stan po nim. Zatamowanie krwawienia po około 1 minutowej aplikacji sondą zębodołową i ograniczenie odczuć bólowych to czynniki, które doceni każdy pacjent. Tego typu zjawisko możemy z pewnością wykorzystać w wielu innych zabiegach (krwawienie z brodawki, wysięk z kanału korzeniowego, itp) eliminując ryzyko powikłań.

Zastosowania ozonoterapii w stomatologii:

• dezynfekcja kanałów korzeniowych, ubytków próchnicowych
  • resekcje wierzchołków korzeni zębów
  • afty, opryszczki, grzybice
  • periodontologia
  • zapalenie miazgi
  • leczenie kanałowe
  • tamowanie sączących krwawień
  • próchnica zębów stałych i mlecznych
  • dezynfekcja pola operacyjnego przy zabiegach chirurgicznych
  • chroniczne zaburzenia przy leczeniu ran
  • implantologia